✔ Katastromatch

Ja, tjejer vad ska vi säga om söndagens match mot Herrestad? Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, har knappt några ord för denna matchen. Herrestad hade 1 poäng i tabellen och på papperet så var detta en solklar match för oss att vinna. Men vi hade inte många spelare som kunde vara med på matchen vilket resulterade i att vi bara hade 4 avbytare att avlasta med på bänken. Domarna var katastrof då dem inte riktigt vågade blåsa i vissa situationer (jag kan förstå dem numera) vilket inte gjorde saken bättre för vår del.

Man kan säga att vi tappade kontrollen över matchen totalt och vi lyckades inte alls ta tag i det under matchens gång. Vi lyckades inte hålla ihop spelet och samarbetet riktigt vilket resulterade i att matchen slutade med förlust. 3-1 på bortaplan mot Herrestad! Nu har vi bara två matcher kvar att spela tjejer och det är ett tufft motstånd vi kommer möta. Jag kan inget annat säga än att vi måste ta oss i kragen och köra järnet de sista matcherna nu för att vi ska kunna hålla oss kvar i divisionen. Jag vet att vi kan spela så mycket bättre än vad vi gjorde i söndags, vi kan om vi vill tjejer. Vi har det i oss, men vi tar inte fram det riktigt fullt ut.

Ni är ett grymt lag tjejer, glöm aldrig det!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0